вівторок, 29 січня 2013 р.

Життя - мій Учитель

Якось помирав один волхв. Учні попросили його:
- Ти ніколи не говорив нам, хто був твоїм Учителем. Розкажи, будь ласка.
Волхв відповів:
- Я ніколи не говорив про це тому, що в моєму житті не було Вчителя. Я вчився у багатьох людей. Моїм першим Учителем була маленька дитина. Послухайте, як воно було.У той час я не знав Правду, але був дуже освіченою людиною, відомим волхвом, і думав, що знаю. Моє ім'я було відоме навіть за межами країни. До мене приходили люди, думаючи, що я знаю. Я вдавав, що знаю, не знаючи, що вдаю. Я став учителем. Не переживши Правди, навіть не увійшовши у свій власний внутрішній світ, я говорив про великі речі. Я знав всі Священні Писання: вони були на кінчику мого язика.
Я був дуже відомою людиною і звик постійно бути на очах. Але одного разу мені довелося поїхати в країну, де мене ніхто не знав. Я пристрасно хотів знайти когось, хто запитав би мене про щось, і я зміг би продемонструвати свої знання.
Тільки мудра людина може бути безмовною. Для мудрої людини говорити - майже тягар. Тому вважається, що той, хто знає, мовчить. Той, хто говорить - не знає.
І ось, протягом трьох днів я змушений був залишатися мовчазним. Це було подібно до посту, і я відчував потребу хоч у комусь.
Був вечір, я побачив маленького хлопчика, який ніс глиняну лампу, і я запитав його:
- Скажи, будь ласка, куди ти несеш цю лампу?
І дитина відповіла:
- Я прямую до храму. Моя мати посилає мене щовечора ставити цю лампу в храм, тому що там темно, а Бог храму не повинен жити в темряві.
- Ти відповідаєш дуже розумно, - сказав я, - а скажи мені одну річ: ти сам запалюєш лампу?
Дитина відповіла: "Так". 
Тоді я запитав:
- Якщо ти сам запалюєш лампу, можеш сказати мені, звідки з'являється полум'я? Ти, мабуть, бачив, звідки воно з'являється?
Дитина засміялася і сказала:
- Дивіться!
Хлопчик задув полум'я і сказав:
- Полум'я зникло прямо перед Вами. Ви можете сказати мені, куди воно поділося? Ви, мабуть, бачили!?
Я цілковито скам'янів, бо не знав, що відповісти. Вклонившись дитині, я пішов. У ту саму мить я усвідомив, що всі мої знання були запозичені з книг. Я читав лекції про створення світу, але не знав, звідки береться навіть маленьке полум'я. Я відкинув всі свої вчення, всі свої знання, я забув свою славу і став ходити, як жебрак. І, повільно занурюючись у Поєднання, я відкрив свій власний розум. З тих пір я вчився у багатьох людей, життя посилало мені потрібні зустрічі.

Немає коментарів:

Дописати коментар